b Anem Hairuddin: KEISTIMEWAAN JUS AL KURMA

KEISTIMEWAAN JUS AL KURMA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 😊
.
Keistimewaan utama Jus Ener Al Kurma ialah ia dibuat daripada ekstrak kurma Ajwa. Kebanyakan jus kurma lain di pasaran hanya menggunakan kurma jenis biasa dan murah. Kurma Ajwa turut dikenali sebagai kurma Nabi. .
Terdapat lebih 1000 jenis kurma di dunia, namun kurma Ajwa merupakan jenis kurma yang paling tinggi nutrisinya dan mempunyai nilai perubatan yang paling tinggi. Harga kurma Ajwa juga lebih mahal berbanding kurma yang lain, di mana ia boleh mencecah sehingga RM150 untuk 1 kilogram.
.
Sabda Rasulullah SAW: “Barang siapa yang makan pagi dengan tujuh butir kurma Ajwah, maka tak akan mencelakainya racun dan sihir dihari itu”. (Riwayat Shahih Al-Bukhari)
.
Kelebihan lain ialah, jus kurma Ajwa ini menggunakan kurma segar yang diimport dari Arab Saudi dan diproses melalui kaedah penapaian dan ionisasi yang berteknologi tinggi. Kaedah pemprosesan ini adalah untuk memastikan semua khasiatnya terpeliharan. Kebanyakan jus kurma lain di pasaran hanya menggunakan kurma kering dan diproses melalui kaedah pemanasan seperti merebus dan merendam di dalam air gula yang mendidih, di mana khasiatnya akan hilang.
.
In shaa Allah, Anem akan share khasiat Jus Kurma nih pada next post pulak ❤
.
Agent Al Kurma
Anem Hairuddin
+6010-8923133


#sayajualjuseneralkurma #jusalkurma#juskurmaajwa #sunnahsupplement#kurmanabi #alkurmamuar#alkurmamelaka #milkbooster#energybooster #immunebooster




No comments:
Post a Comment

♥ Copyright © Anem Hairuddin | All Rights Reserved >| Design by Pawona Kreatif